2008-12-13

Lördag 17:45

Kaninerna rullar runt i höet

15-14 blev resultatet igår mot Sporttjejerna. Det sista målet gick in på ett frikast så laget fick åka därifrån med noll poäng. Jag hörde att domaren var trög och hade blåst av helt i onödan. Men som sagt, vi tar träskpaddorna på hemmaplan!

Idag är det Lucia och jag vaknade upp tidigt bredvid älskling. Jag kilade ner till Nolhaga för att kolla till armen. Jag fick reda på att det var en översträckning och att muskeltrådar gått av. Men det var nog ingen fara för att få spela i helgen. Sen var det så underbart skönt att ta en dusch och sen krypa ner bredvid Jimmi igen. Jimmis mamma hade sedan ordnat frukost till oss, jättesnällt! Vi tog en promenad mot Nolhaga för att kolla på B-pojks SM Steg 3. Fy, vad jag älskar dig Jimmi. Allt har varit så mysigt idag.

När jag väl åkte hem så stod det pepparkaksbak på schemat. Bilderna längst upp är mina fantasifulla verk. Jag tror att jag bara ska vara hemma idag. Min mobil är urladdad och det enda jag hör är massa julsånger. Hoppas att Bella stannar hemma ikväll så får det väl bli en lillasyster och storasyster kväll. Vi sätter väl på någon film. Imorgon är det A-lagsmatch mot IFK Ystad och snart är det lövbiff som ska mätta min mage.

Det är rätt sjukt att en nyckelpiga satte sig på tangentbordet precis nu. Vart kom den ifrån? Det är ju fan vinter ute.

Sen blev det en ny bild på bloggen. Enkel som vanligt...vad tycks?

3 kommentarer:

  1. Emma jag är glad för din skull!:) puss på dig gumman

    SvaraRadera
  2. "träskpaddorna" HAHAHA:D

    bilden är jätte fiiin:)

    SvaraRadera