2009-01-22

HP Warta

Efter 5 dagar är de 4 matcherna klara. Det blev 3 /4 segrar vilket jag är riktigt nöjd med. Vi slog HP Warta igår med 2 mål (23-21). Jag känner när jag går att det hugger till i benhinnorna men nu ska jag få vila enda tills på måndag.


Jag ska bara!


Imorses satt jag nyvaken vid köksbordet och lyssnade på lillasyster Matilda (6 år) och pappas konversation.

Matilda: Pappa, jag vill åka till skolan nu..skynda dig!
Pappa: Ja, jag ska bara ta på mig.
(Efter 10 min)
Matilda: Nu har jag stått och väntat här länge, först skulle du bara ta på dig kläder, sen skulle du bara borsta tänderna, sen skulle du bara hämta plånboken, sen skulle du bara hitta bilnyckeln. Du ska bara hela tiden!
Pappa: Ja, men jag ska bara...
Matilda: ...borsta håret också, haha!
Pappa: Vaa? Du tycker väl inte att jag är ful i håret?


Självklart hamnade jag här för att blogga lite när jag egentligen borde sitta vid köksbordet och trycka in matte tal i skallen. Matte B prov ska skrivas imorgon, lycka till mig själv och Rosalie!

3 kommentarer:

  1. gaaah, har du pluggat mycket? jag tror typ jag kommer få ig eller något:(..

    SvaraRadera
  2. Sv; jag satt i 45 minuter med hemuppgifterna, fick lite smått damp. Usch!

    SvaraRadera
  3. Matilda vet alltid hur hon ska få en att skratta, haha. hur gick det med alla talen?

    SvaraRadera