2009-01-15

Kappla

Stora världar av kappla stavar byggdes på övervåningen för några år sedan. För er som inte vet vad kappla är så kan det beskrivas som små trä stavar som man kan bygga hus, trappor, hagar och i princip allt möjligt om fantasin var på topp den dagen. Jag och systrarna kunde gå enda till Sparköp för att köpa en ny liten hund leksak för 20:- som skulle få ta plats i våra små världar. Det är många timmar som flugit iväg i denna lek men det var så värt det. När man var liten levde man verkligen in sig i leken.

Nu har lillasyster Matilda ärvt våra kappla stavar och jag hör på när hon leker. Det var då jag tänkte tillbaka på detta. Då var aldrig dagen tråkig eller jobbig. Det gällde bara att leka och läxor fanns inte ens i tankarna. Jag kommer ihåg hur mycket Sandra störde sig på mig ibland för mina hundar skulle alltid bli kära och kyssas, haha. Redan då tycket jag om det..Jag är nog allt lite övermysig av mig, nästan så att det kan bli jobbigt. Synd att man inte kan vara barn igen, komma hem efter skolan, bygga ett kappla slott och bara leka sönder. Tänk vad mycket man kan göra med ett par trä stavar. Jag kommer alltid älska dagarna med systrarna när kappla stod på schemat.

3 kommentarer:

  1. man saknar att vara liten grymt mycket, för då va till och med skolan rolig för man slapp läxor, man behövde bara träffa kompisar :)

    SvaraRadera
  2. Haha jag kommer ihåg namnen på typ alla hundar, jag visade dom för Matilda, jag sa att du alltid skulle vara Pom Pom HAHA :D

    SvaraRadera
  3. Sv Bella; mmm, men kommer du ihåg vad collien hette som jag alltid skulle vara? haha :) pompom :D

    SvaraRadera