2008-11-02

Söndag

HK Varberg - Alingsås HK 24-24 (13-11)

Glädje, besvikelse, glädje!. 24-23, 5 sekunder kvar. Lina blir nerknuffad och vi får straff. Skulle vi få ta hem ett poäng eller skulle vi förlora med uddamålet. Straffläggaren Lina var skadad med en saftig lårkaka och Lurken utbryter: Emma, ta straffen! Jag fick panik och jag vet hur mycket mina händer skakar när jag ska ta en straff och det var ju värre nu, 1 poäng eller inga alls.

Jag ställde mig på straffpunkten, blundade, andades djupt och tänkte att nu måste jag bara ta det lungt. Målvakten trodde nog jag var en idiot för hon såg vad jag höll på med. Jag skjöt och skottet gick in, domaren blåser av och påstår att en av våra spelar står innanför. Helt själv skriker jag: NEEEEEEJ! Straffen skulle göras om och jag var så jävla förbannad. Jag blev ju inte direkt gladare när en gubbjävel skriker i publiken "DU TAR DEN! SAMMA HÖRN!".

Jävla idiot, jag skjöt allt vad jag kunde och bollen gick in. Lite pinsamt att tacka efter när många utav Varbergs spelare tyckte jag var en idiot efter att ha sprängt deras trumhinnor pga av mitt NEJ-skrik.

Jag blev mycket imponerad av Lina denna matchen, riktigt teknisk och gjorde många snygga mål. Det är bara att ta till sig det hon gjorde för det var riktigt bra. Det blev hela 9mål för henne!

Det var så kul att komma hem till Jimmi sen, cyklade som en galning dit och glädjen bara spred sig i kroppen när jag fick se honom. Jag tycker det är ofattbart att vissa personer kan betyda soppas mycket för en.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar