2008-11-01

Det första Marie säger till mig när hon knallar upp från sängen kl tio:
Ska du gå och bli japan nu?
Jag svarar:
Inget fel med det, är man hungrig så är man.

Det började med att jag vaknade upp halv sju i min säng och hade sprängande magont. Jag tänkte efter ett tag.. Jag har inte mens? Sen klarnade det upp för mig, det måste varit spriten från igår eller så måste jag helt enkelt på toaletten. Jag gick på toa, tog en ipren och kollade mig i spegeln. FAN! Jag hade glömt av att jag somnat med min förklädnad från gårdagens halloween fest. Bild ska läggas upp snarast hur jag ser ut men min kamera är kvar i det andra huset. Det blev en dusch halv sju och sen gick jag och la mig igen och bad till gudarna att magontet skulle gå bort.

Jag ställde klockan på halv tio för då visste jag att Jimmis första match var slut. Jag slog honom en pling och jag kände bara att jag log hela tiden. Alltid lika mysigt att prata med honom. Ett av lagen hade tagit sig vidare till A-slutspel och det var lika troligt att det andra laget skulle det med. Roligt för dom!

Klockan tio la ju Marie kommentaren om japanen. Jag fick ett dampryck och lagade lax med pressad potatis och en sås med smak av dill. Det tog en halvtimme att laga det men 4 min att äta upp det. VÄRT! Marie menade alltså att japanera äter ju inte frukost på morgonen utan äter alltid en stadig middag. Det blev allt en liten japansk stämningen där i köket, haha. Det var en sjuk känsla när jag tog första tuggan, var så förbannat hungrig.

Idag blir det att mysa med Emma Kvarnström och Caroline Gedda. Jag får se vad vi hittar på! Men jag kommer nog föreslå en mysig film med lite godis på det. Imorgon är det match mot HK Varberg, nervöst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar