2008-11-10

Måndag

I början av ett förhållande ser man bara likheter och man älskar personen mer och mer för varenda sak som är lik. Efter många månader och dagar har jag även börjat se olikheter, det har gjort det ännu bättre. För Jimmi är min trygghet och innan annan kan ta den platsen. Jag älskar dig, och jag kommer aldrig sluta älska dig.

Nästan varje vecka ser jag den söta lilla tanten med röd mössa när jag cyklar hem från skolan och idag blev det så med. Hon är säkert bara 140cm lång men hon lyser och ler mot en. En sån tant ska jag med bli! Vissa tanter är sura och tror att det kan komma och gå med sina rullatorer hur som helst. Fyfan för dom!

Jag kommer hem och jag känner ett stort godissug och jag vet att Matilda har en godispåse på sitt rum, jag kunde ju iallafall smaka en. Fast nu satte jag mig med glass och chokladsås (snarare chokladsås med glass) istället och bläddrar igenom lite gamla bilder. Tänker på Sandra och det kommer bli sjukt när vi möts första gången efter hon kommit hem från Australien. En sjuk glädje tror jag.

Idag började det nya schemat och vi slutar 16.00 på en fredag OCH jag som alltid är trött på fredagar. Neee, bara för det ska jag klämma ut chokladsås och käka. Jag har kommit fram till att mina förebilder är farmor och farfar. Vi var ju hos dom igår och de hade sin 51-åriga bröllopsdag. 51år!! Det låter som en evigt och det är...ju faktikst det. Dom är fortfarande lika söta och jag kollade igenom några fotoalbum och där hittade jag en bild från deras 50-åriga bröllopsdag. Hur söta som helst!

Här ser man även vilken glädje jag utrstrålar (inte) när farmor skulle ta kort på mig och Jimmi i somras. Jimmi är ju snygg som vanligt iallafall. Dålig bildkvalité eftersom jag tagit med mobilkameran på kortet.


Nee, nu kanske jag ska få något riktigt i mig att äta, träning ikväll och Jimmi har match med sitt lag, ska nog kolla en kvart eller så på det innan vårat lag ska ut och springa och göra våra rumpor slimade.

Matilda tappar sin första tand snart och den har varit sne i en vecka. Dra ut den min tösabit! Hon kunde inte äta mat men när Jimmi bjöd på glass så hörde jag inga gnäll om att hon inte kunde äta pga tanden.


If I were a boy
I think I could understand
How it feels to love a girl
I swear I’d be a better man.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar