2008-11-11

Tisdag

20£ sparat till Cypern.

Jag tog ett stort tag om alla kläderna i min garderob och drog ut allt som fanns där. Nu gällde det att få iordning på allt och slippa tjötet från pappa om att mitt rum ser förjävligt ut. Man mådde ju inte bättre av att höra Maries röst nere i köket om att man inte kan få ha något ifred. Matildas första tand hade tydligen spolats ner i vasken efter att hon ställt det i ett glas där. Hon börjar störtlipa och Marie är vansinnig. För en jävla tand? Pappa ryter ut: När fan är man tillräcklig? Nu passar det inte ens att ställa in i diskmaskinen, för då får man ändå skäll?

Pappa lugnar ner Matilda med att tandfen har varit och hämtat glaset och kommer ställa tillbaka det inatt med en guldpeng. Antingen har hela min familj mens eller så blir vi irriterade för minsta små sak. Nu är iallafall min garderob rensad och golvet rent i mitt rum. Något bra har man iallafall gjort idag. Det blev ju bättre nu när Bella lagat hemmagjorda pannkakor till mig. Nu åker jag raka vägen till Jimmi och gosar istället.

Hjärtat är så mycket starkare än vad man tror.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar