2008-09-29

Halv ett sågs jag, Carro, Emelie och Julia på Café La Diva för en lunch. Hade ätit innan så jag fick smaka på Carros och den var ju hur god som helst. Rekommenderar att äta där, jättefräscht verkligen! Känns skönt att ha varit borta hela dagen och bara koppla bort för en stund. Blev så att vi stannade kvar i stan för att möta upp Sofia och Lisa klockan fyra för att snacka om en resa till nästa år. Jag vet ju att jag inte kommer ha råd, men om det bara är en vecka så får jag se. Det kanske går på något sätt. Sofias tåg fastnade i Lerum så hon kom inte förrän klockan fem. Kändes lite ovärt att varit i stan i 3 timmar. Hon hade ju alla papper oså och sen när hon väl kom så var jag tvungen att kila hemåt. Har ju träning snart och var jättehungrig.

Kändes skönt att komma hem till familjen som hade lagat lax. Längesen jag åt fisk och det var svingott. Ska snart möta Carro för jag orkar inte sitta hemma. Blir rastlös direkt och måste göra saker hela tiden nu känns det som. Bara inte mina kompisar tröttnar på mig, hehe. Inte löpning idaaag, jag orkar verkligen inte och nu har ju Janne kommit hem från Tyskland. Då blir det hård träning. Förrra veckan med Lurken blev det bara lättjoggning. Jag orkade ju knappt cykla hem för jag hade en sådan träningsvärk från gårdagens SM. Hoppas träningen går bra idag iallafall.

Imorgon blir det att gå upp lite tidigare för att följa Bella till Humlebo. Hon ska söka praoplats där och det är inte värt! Jag var där för några år sedan och det är inte fräscht att torka barns rumpor. Det ska man ju göra när man blir mamma och inte nu.

Blev en hel del snack idag med tjejerna om Natahlie som har hittas. Jag förstår inte hur man kan leva med det samvetet att ha mördat någon och gått och hållt på det i 18 veckor! Marie kände ju Nathalies mammas man bra men även mamman Lillemor också. Så Marie har inte mått toppen denna helgen direkt. Jag tycker det är bra att det hittat henne så man vet vad som verkligen har hänt. Jag skulle inte kunna leva om jag var hennes familj och inte hade en orsak till det.

Efter att pratat med mamma i en evighet om saker som har hänt så sa hon förlåt och ursäktar allt hon gjort förra året. Det var inte med meningen och jag sa att jag inte ens tänkt det på det sättet. Men allt kunde ju blivit en olycka tillslut. Jag älskar dig mamma så himla mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar