2008-09-30

Tyskarna har varit här nu och åkte hem förra veckan. Linnea Olssons tysk kollade på alagsmatchen och hon var riktigt imponerad. Hon hade aldrig sett en handbollsmatch i hela sitt liv och hade aldrig hört talas om det. Linnea frågade om bundesliga i handboll men inget klickade för denna tjejen och absolut inte för hennes andra tyska kompis heller. Jag garvade en del efter jag fick reda på det. Kommer ihåg i årskurs tre när vi hade 3 engelskmän på besök och det hade aldrig hört talas om handboll eller. Handboll är väl ändå rätt känt runt om i världen? Jag hade tydligen fel.. Sandra berättade att ingen i Australien heller visste något om handboll.

Klockan halv åtta idag får jag panik och ringer Rosalie direkt. Vi skulle hålla i idrotten idag som jag totalt hade glömt av! Vi bestämde oss för att improvisera. Jag går ut genom dörren och det är uppehåll fast efter att ha låst upp cykeln öste det ner. Jag hatar när man är stressad och man ska ta sig igenom spöregn. Klassen fick köra tempoboll medans vi gjorde en hinderbana. Kan ju inte påstå att den var direkt genomtänkt men vi försökte fjäska för Claes att vi planerat en vecka innan. Vi avslutade med spökboll och vi förklarade för Claes att vi ville ha en blandad idrottslektion men inte något speciellt tema så alla tyckte att någon del var rolig. Vi fick med alla i klassen på att göra allt också och det var ju positivt.

Idag har jag tänkt prata med pappa om att jag vill på den där kursen för att övningsköra. Om ett halvår är jag 18år och då vill jag ha mitt körkort snarast. Fast jag bara pratar nu känns det som men jag vill faktiskt köra. Men då gäller det att få tummen ur röva och fixa det också. Ska se om jag kan boka in det nästa vecka torsdag. Har hört att det brukar vara sådana då.

Sen kan jag ju medge att den här dagen inte kommer bestå av något, bara regn. Kanske hälsar på Bella som är barnvakt.




1 kommentar:

  1. jag älskar din blogg, haha! jag skrattar verkligen när jag läser den. sen saknar jag dej hur mycket som helst! jag vill krama dej nu!

    SvaraRadera