2008-11-23

Söndag

Kungälv - Alingsås HK 32-26

Caroline Gedda dunkar in första målet i närmsta krysset och det såg enkelt ut. Jag började på bänken idag och jag kände på mig att idag hade vi en chans mot Kungälv. Jag hade ju varit på västgötaläger hela förmiddagen och halva eftermiddagen så jag kände att mina ben var tunga efter 1 1/2 timmes passet med kontringar. Sen så hade vi två spelpass efter det. Fast när man är som tröttast brukar det ändå gå bra för då kör man skiten ur sig och tar slut på det sista krafterna.

Då var det min tur att komma in på planen och det började med ett mål direkt och jag kände att jag var på hugget idag. I pausvilan ville Lurken att vi skulle ha lite mer is i magen. Det sista 15 min blev jag punktad och den resterande tiden av matchen blev det 5 mot 5. Kungälv drog ifrån och vi stod på hälarna i försvaret det sista minuterna. En del mål åkte in för enkelt och dom borde ha plockats.

Det enda Lurken sa var att han inte kunde sätta fingret på vad vi gjorde för fel. Om vi hade varit urusla eller jättebra hade det varit enklare att kommentera matchen. Ena anfallet var imponerade medans det andra anfallet kunde någon kasta bort bollen åt helvetet. Samma gällande försvaret. Nya tag mot Onsala!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar