2008-11-30

Söndag

SM Steg 3 i Karlskrona

Nu har jag kommit hem från en 4 timmars bilresa med 4 förluster i bagagen. Det var inte så upphetsande direkt. Första matchen var mot OV Helsingborg och där fick vi väl 6 mål i röva, Kungälvs HK vann med allt för stora siffror och det sista matcherna mot Flottan och sen Varberg förlorade vi med 3 mål vardera. Inget steg 4 för oss.

Kommentaren i bussen:
"Jag tror inget lag har så mycket damp som vi"

Ona
Nutte
Niggah-dansen
Glenn
Flatis slickar glass
Fucking Åmål
Rullstols- Amanda
Basil
Dawson
Tobey

Jag tycker Amanda ska få en eloge för sin roliga humor i helgen. Jag har aldrig skrattat så mycket.

Ylva har gjort stora framsteg i helgen! Alla satt bara och gapade på bänken. 4 mål i rad? Knäckte målvakten i Kungälv, JA! Ylva skrattade minst lika mycket och hon sa: "Hur kunde jag göra så många mål? Jag missar ju jämt!" Det var bara sjukt, helt skadat.

Jag tror inte någon kom hem utan blåmärken i helgen. Ylva hade ju iallafall ett blåmärke, lika stort som toppen på en penna, hehe.

Sen så tror jag aldrig att jag har känt en sådan furstration som när jag fick en smäll av nr 28 näst sista matchen. Jag vet att det var med meningen och efter matchen påpekade Jennie: "Emma koncentrerade sig allt för mycket på nr 28, precis som om hon ville mörda henne". Ja, det kanske jag ville också.. sen så tycker jag man kan ge en klapp på axeln efter en sådan smäll, usch säger jag bara.

När vi mötte OV så hade vi Kickis pappa som hejarklack och resten av hallen bestod nog av OV:s föräldrar. Dom har trumpinnar, hoppade och skrek. Fast den matchen var riktigt rolig för man hela laget kämpade och det hade vi tydligen fått beröm för fast vi låg under.

Ingen i vårat lag kände sina ben när vi höll på att värma upp inför sista matchen. Sen så kan jag påpeka att jag är besviken på mig själv. Jag klagade i slutet över att jag inte orkade. Det var bara 3 min kvar och det kändes som att jag skulle svimma, men Jennie puschade på att jag skulle stanna kvar på planen. Håkan och Jennie har varit grymt bra ledare i helgen, riktigt mycket pepp från deras sida!

Det första jag gjorde när jag kom hem var att starta datan, egentligen borde jag sova men jag sitter och väntar på Jimmi. Så snart blir det att packa väskan och hoppa på cykeln mot familjen Larsens hus. Jag fattar inte att jag orkar men jag missar inte en sovstund med Jimmi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar