2008-12-06

Lördag 11.22

Vinna eller förlora

Om tre och en halv timme blir det att lira lite handboll i Nolhaga. Jag har laddat upp med lite rester från gårdagens tacos och snart får det väl bli frukost på det. Våra motståndare är Onsala HK och ligger högst upp i serien. Jag har aldrig hört talas om laget innan men det är Aranäs "b-lag". Nu ska vårat lag införa att börja duscha efter hemmamatcher och vissa träningar när vi kan. Nästan halva serien har spelats och vi har inte duschat en enda hemmamatch tillsammans. Så nu ska det bli ändrng på det! Bilden är från Dalhemscup precis när jag börjat spela hanboll, liten&ful?

Som jag vet just nu blir det Vikström, Gedda och Preissler ikväll. Vi ska titta på handboll, Sverige - Ryssland. Jag väntar även spänt på att få ringa Jimmi, vill veta hur det gått i matcherna nere i Ystad. Notera nu att jag sa "nere" och inte "uppe". Tillexempel: "Idag ska vi åka upp till Åhus" Då kommer det alltid någon och rättar mig att Åhus är neråt.

Just nu är jag ensam hemma eller iofs är pappa därnere men han märker jag inte ens av. Det blir aldrig något tjat från hans sida, vilket jag gillar med honom. Det får bli lite musik nu, det är ju nästan för dött. Resultatet från matchen informerar jag om ikväll.

JML
Its the little things
That keep us together
Those little things
Will make me love you forever

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar