2009-02-05

1 år med kärleken 5/2-08

Tänk nu har vi varit tillsammans i ett helt år och jag älskar dig mer för varje dag som går. Jag kommer aldrig kunna beskriva min kärlek i ord till dig. Känslorna tar över helt och det bästa är att du fortfarande är min. Jag glömmer aldrig det här:

Klockan började närma sig tolv på natten och jag drog ut dig ifrån huset. Vi gick till stället där vi träffades för allra första gången. Det var kolsvart och jag bad dig tända din tändare. Du förstod inte alls varför men jag tog den närmare trädet och då såg du.. E hjärta J. Klockan slog 00.00 och jag sa: - "Make a wish". Du höll om mig och sa att du älskade mig så mycket och den känslan jag kände vid det tillfället är den bästa jag någonsin känt.
____________________________________________________________________

Lite frågor om mig och favoriten!

Vad heter ni?
Emma och Jimmi

Hur och var träffades ni för första gången?
Han sa att han ville träffa mig och jag trodde att han drev med mig men sen möttes vi halvägs från honom och mig.

Är ni förlovade?
Nej

Bor ni ihop?
Nej, men jag spenderar min tid hos honom som om jag gjorde det.

Har ni barn?
Nej

Har båda körkort?
Vi håller oss till att cykla.

Isåfall, vem kör bäst?
Det måste vara han för ibland har jag ingen kontroll på cykeln.

Kommer du ihåg eran första kyss?
Klart jag gör. Det var i mellandagarna år 2007.

Vem sa "Jag älskar dig först"?
Jag

Vem är äldst?
Jimmi är 4 år äldre.

Vilka stjärntecken är ni?
Jag är vädur och Jimmi fisk.

Vem fyller år först på året?
Den 25 februari är det Jimmis tur.

Vem är längst?
Han är ungefär 20cm längre än mig.

Vem sjunger bäst?
Han såklart, min alldeles egna jukebox.

Håller ni handen på stan?
Händer väl, men han brukar oftast ha sin hand i fickan så då kör jag en armkrok.

Kände ni varann innan ni blev ihop?
Jadå, i ungefär ett halvår.

Blev du kär i första ögonkastet?
Nej. Jag kände ingenting, det låter elakt men jag gjorde faktiskt inte det. Men nu är jag tveklöst kär!

Har ni någon speciell låt?
Naee, inte direkt men jag glömmer aldrig när jag fick låten "Bleeding love" av Jimmi. Jag har velat ha den jätte länge och sen hade han fixat den till mig. Det var en storglädje som utbrast.

Har ni varit utomlands tillsammans?
Vi har nog inte kommit längre än till Göteborg, haha.

Vad gör ni en vanlig vardagskväll?
En rulle och chips, annars tjöt.

Ger ni alltid varann en puss när ni ses?
Jag har inte tänkt på det men det gör vi väl, oftast.

Bodde ni långt ifrån varandra när ni träffades?
Absolut inte, det handlar nog bara om 5 minuter.

Blir du lätt svartsjuk?
Bara om jag har en bra anledning, men det har jag ju inte. Det är ju mig han vill ha!

Brukar ni bråka?
Inte så värst, men sur har man blivit några gånger.

Ringer eller SMS:ar ni mest?
Ungefär lika.

Brukar någon av er prata i sömnen?
Varje gång jag vänder mig om i sömnen säger jag något.
____________________________________________________________________

Jimmi ligger och spyr så vi kan inte ses idag. Denna dagen blev inte alls som jag hade tänkt mig. Jag vill bara att han ska bli frisk. Jag fick till och med mata honom igår med youghurt, hihi! Då förstår du att han verkligen är sjuk, men vad gör man inte för sin pojkvän.

4 kommentarer:

  1. Jag var inte alls först med att säga jag älskar dig . Det är jag helt hundra på. Inte för att det spelar någon jätteroll men ändå :P

    SvaraRadera
  2. Svar till Larsen; Ne, det spelar inte jätteroll. Men jag har för mig att det var du först, hihi.

    SvaraRadera
  3. Bleeding love spelades ju en del gånger i januari och februari. du verkade ju bara ha den enda låten på datorn, hahaha. aja, hoppas att din favorit blir frisk snart så att ni kan ha en mysdag tillsammans.

    SvaraRadera
  4. För det första grattis. För det andra jag är glad att du och Jimmi är tillsammans, verkligen. För det tredje, du är en toppen tjej, ville bara säga det. För det fjärde, nu kommer jag skämmas ännu mer än vad jag har gjort innan.(a)

    SvaraRadera